Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
вот и я смотрю по фото и видео - куда там пасажира сажать 🙂По отзывам тех, кому полностью доверяю, очень интересный вертолет. Отзывы подкреплены тем, что в настоящий момент закуплено 5 китов, еще 5 оплачено. Первый кит уже в процессе сборки в Москве. До НГ должен быть облет. Производитель - маленькое семейное предприятие, сделан кит очень качественно. О результате расскажу, когда будет. Двухместность его несколько специфическая - хрупкую девушку еще можно посадить (посадка - очень похоже на то, как на спортбайк умащиваются), а пару обычных мужиков в теплой одежде - уже нет. На голову выше по управляемости всех тех "вертолетов", которые поставлялись в виде китов до сих пор. По крайней мере - первые впечатления. А еще он отлично авторотирует.
Двухместность его несколько специфическая - хрупкую девушку еще можно посадить (посадка - очень похоже на то, как на спортбайк умащиваются), а пару обычных мужиков в теплой одежде - уже нет
Ну это в том случае если пилотом была пассажирка. ;DПосле таких покатушек пилот (как чесный человек) должен на пассажирке пажыниться 😀
С потолка ручки свисають.наверное :~~) ;Ddouble control на нем как организован?
Там только педали дублированы. А ручки циклического шага и шаг-газ доступны с заднего места. Вопрос - насколько это удобно/приятно. Видел, в одном авиационном журнале, роскошную фотографию на обложке вертолета в полете с девицей спереди и пилотом сзади.Duel Controls:
A full set of dual controls the CH-7 Kompress does NOT have. The CH-7 Kompress does however have in a sense a set of dual peddles.
Cyclic:
The cyclic is traditional except that just under the pilot's hand grip there is a backwards L tube welded on the right side. This allows the second pilot/instructor/rear seater to reach around and over the pilot/student right shoulder grasp the cyclic. When I was a lucky US Army solder as a young man station near Frankfort Germany in early 1970, I earned my German A glider license (a solo endorsement) sharing the joy stick of the glider in the same manor with a gentleman named Carl Nagel at a small club glider port at Finthen. It worked good than, so it seems ok now I suspect since there is not enough room to mount a 2nd floor mount cyclic between the front seat n back seat.
Collective:
The collective n the throttle portion of the collective are both considerably longer. Just like the cyclic, the collective n throttle are shared by both pilots. During my 20 + - minute flight this arrangement seemed to be acceptable. However, after looking at fotos and seeing how un normal of a position the front pilot's left arm is as he/she is adding pitch, I just wonder..... On a long flight, with the pilot sitting much further forward, meaning the hinge of his/her elbow now being much more forward in relationship to where the collective is now hinged to the helicopter, this may be easily become un acceptably uncomfortable on all but short flights. However, I do need to remind you that I only flew it for 20 minuets max.
НУ после тАкого-только свадьба :IMHO ;DИз ссылки, которую я давал
Там только педали дублированы. А ручки циклического шага и шаг-газ доступны с заднего места. Вопрос - насколько это удобно/приятно. Видел, в одном авиационном журнале, роскошную фотографию на обложке вертолета в полете с девицей спереди и пилотом сзади.Duel Controls:
A full set of dual controls the CH-7 Kompress does NOT have. The CH-7 Kompress does however have in a sense a set of dual peddles.
Cyclic:
The cyclic is traditional except that just under the pilot's hand grip there is a backwards L tube welded on the right side. This allows the second pilot/instructor/rear seater to reach around and over the pilot/student right shoulder grasp the cyclic. When I was a lucky US Army solder as a young man station near Frankfort Germany in early 1970, I earned my German A glider license (a solo endorsement) sharing the joy stick of the glider in the same manor with a gentleman named Carl Nagel at a small club glider port at Finthen. It worked good than, so it seems ok now I suspect since there is not enough room to mount a 2nd floor mount cyclic between the front seat n back seat.
Collective:
The collective n the throttle portion of the collective are both considerably longer. Just like the cyclic, the collective n throttle are shared by both pilots. During my 20 + - minute flight this arrangement seemed to be acceptable. However, after looking at fotos and seeing how un normal of a position the front pilot's left arm is as he/she is adding pitch, I just wonder..... On a long flight, with the pilot sitting much further forward, meaning the hinge of his/her elbow now being much more forward in relationship to where the collective is now hinged to the helicopter, this may be easily become un acceptably uncomfortable on all but short flights. However, I do need to remind you that I only flew it for 20 minuets max.
😛 :exclamationс девицей спереди и пилотом сзади.
Почему в России А600Талон не находит поддержки