А.Веггер
БЛОГ Андрея Веггера: vtaircraft.com
- Откуда
- Бостон, шт. Массачусеттс
Ну Вы наверное имеете ввиду ASTM "сертификацию" (ну как бы self - сертификацию) - это никак не отностится к сертификации по типу. Получение сертификации по типу - от FAA (FAR-23) имеет те же самые условности во всем мире. И накатаны эти процессы именно здесь, и они ОЧЕНЬ затратные...."БОРЕЙ" же от "АЭРОВОЛГИ" ...
Сейчас проще (и гораздо дешевле!) сертифицировать как тип ВС новый самолёт в FAA в Штатах, а уже потом - получать на него российский сертификат типа ВС (как соответствие нашим нормам)...
"Борей" - это на сколько я понимаю создавался как Европейский Ультра Лайт (не так называемая "Нормальная" категория) . А на него другие требования -
Borey ([ch914][ch959][ch961][ch941][ch945][ch962]) – God of the north wind (from Ancient Greek mythology)
Borey is an amphibious aircraft
Certification rules:
– the Canadian Advanced Ultra Light Aeroplane Standards (AULA)
– LTF-UL (650 kg) – Germany and countries that have approved these rules – ASTM 2245 – USA and countries that have approved the rules
of Light Sport Aircraft (LSA) sertification
ADVANTAGES – Simple to fly and to maintain
– Ideal for pilot training on flying amphibious seaplane
– Ideal for hunters, fishermen, adventurers
– Composite structure
–
Large cargo compartments
– Safe Design
– Ballistic Parachute System, BRS (option)
– Can operate in wind waves up to 50 cm (19.7 inches)
– Short takeoff on land and on water
– Ability to taxi through shallow water overgrown with sedges
– Ability to ramp up from water onto shore and vice-versa
– Snow ready (skis – option)
– Airframe warranty two years or 100 flight hours (whichever occurs first)
– Responsive customer service and support