Авиаконверсия двигателя Т613

cloud

Мне нравятся бесшатунные моторы
Откуда
Украина
А что скажет народ по двигателю овтомобиля Татра Т613? Объем 3,5 литра, мощность 170(200), воздушного (точно не уверен) охлаждения.
 

schturmer

Я люблю строить самолеты!
Если бы двигатель от Татры встречался в реальной жизни также часто как двигатель от Фольксвагена, или даже немного реже, это было бы просто замечательно. Но, к сожалению, это не так, поэтому и приходится периодически думать об иных (более доступных) двигателях. А вообще, наслышан, только хорошее, но от представителей предыдущего поколения.  
 

cloud

Мне нравятся бесшатунные моторы
Откуда
Украина
И, тем не менее, есть ли кого-нибудь более конкретная и подробная информация по обсуждаемому двигателю?
 

Leon CX

Будь просто - смог бы каждый...
А что скажет народ по двигателю овтомобиля Татра Т613? Объем 3,5 литра, мощность 170(200), воздушного (точно не уверен) охлаждения.
Двигатель "ретро" хотя найти наверное можно - http://www.sos-tatra.prodejce.cz/ :) действительно воздушного охлаждения 168 коней (есть вариант на 200 коней - T613i - именно тот что на картинке анимованной)

Ниже подчеркнуто - что двигтель знан "за надежность и низкое потребление топлива и...характерный звук"...и что интересно -" двигатели воздушного охлаждения и по сей день используются в Татрах"....http://www.tatra.cz/en/motor_en.asp http://stavebni-technika.cz/clanky/dopravni-prostredky-pro-stavebnictvi-jine/tatra-t3d-928/pdf/327.pdf

...если весит не много - стоит на него взглянуть...


источник - http://en.wikipedia.org/wiki/V8

Tatra used air-cooled V8 engines. These culminated in the 2.5 litre unit used in the Tatra T603 range of cars. The most powerful of these was fitted to the racing variant - known as the B-5. This was a higher compression version of the standard engine which replaced a standard single 2BBL carburettor with two 4BBL downdraft units on a new induction manifold.
Later, Tatra produced another air cooled engine, used in Tatra 613 and later, in Tatra 700. These engines were well known for their reliability, good fuel consumption, and specific sound.
In the Tatra 603, two engine driven fans help pull cooling air into the engine bay - when the vehicle is in motion the air enters through intakes in the rear wing panels and is exhausted through cut-outs below the bumper and alongside the engine itself. In the Tatra 613, one large ventilator pushes fresh cold air into the engine bay.
The later variants of the T613 & T700 and indeed the T603 are unusual in having a petrol powered heating system taking its supply from the main tank. In the latter cars the system is programmable in a similar way to systems found for house heating. Additionally the T700 especially was available in high-spec models with unusual options present in almost no other passenger car.
The T700 was available in the UK for a short while, and would have sold well but for the all too common problem of no-one knowing the car was available (a similar story with the Renault Safrane cost sales in the UK). Tatra has used air cooled engines in their heavy duty trucks until the present day.


T77 - 2.97 Litre Air-Cooled V8
T77a - 3.4 Litre Air-Cooled V8 - 75 hp
T87 - 2.97 Litre Air-Cooled V8 - 75 hp
T607 Monopost - 2.35 Litre V8 - 161 hp (later 181 hp in 607-2)
T603 - 2.5 Litre Air Cooled V8 - 95 hp
T603B5 - 2.5 Litre Air Cooled V8 - 143 hp
T613 - 3.5 Litre Air Cooled V8 - 168 hp
T613i- 3.5 Litre Air Cooled V8 - 200 hp
T700 - 3.5 Litre Air Cooled V8 - 200 hp (234 hp in 4.36i)
 
Вверх