было уже [highlight]много кувырков[/highlight] Магни М24....так что аккуратно летайте !!!
Леонид, откуда такие данные? :STUPID Откуда[highlight] много[/highlight]?
😡 Вы же писали о других происшествиях (француз вышел из летящего Ориона, пожилая чета шаркнула ротором землю при пилотаже на недопустимой высоте), а опять говорите о каких-то множественных катастрофах?
Поскольку Вы законопослушный швейцарский гражданин, то нужно быть осторожным, распуская клеветнические данные.
😉
Витторио, как производитель и законопослушный итальянский гражданин может трактовать слово "МНОГО" как клевету. ;D
А далее, можно лишиться некоторой швейцарской суммы и желания отслеживать судьбинушку автожиростроения. ;D
где ты видел Швейцарца, да законопослушного ;D ;D ;D
Много это МНОГО - почитай тут внимательно
😡
http://www.aaib.gov.uk/cms_resources.cfm?file=/Magni%20gyroplane%20M24C%20Orion,%20G-CGTI%2010-11.pdf
Семь (!) случаев открывания дверей
Previous occurrences of cockpit doors opening in flight
At the investigation’s request, the aircraft manufacturer contacted their agents to determine if there had been occurrences of the cockpit doors on the M24 opening in flight. The manufacturer was advised of seven occasions and on six of these the door moved to the open position as the nose came up during takeoff. However, there were no reports of any of the pilots experiencing any adverse handling effects. A summary of the occurrences follows:
[ch9679] The right hand door opened on a gyroplane operating in South Africa.
[ch9679] There were five occurrences in France. Three occurred over a six-month period and involved the same student and the left door. The other two occurrences involved left and right doors on different aircraft, resulting in two cracks of approximately 6 and 23 cm developing in the transparency in the left door.
[ch9679] There was one occurrence in Italy when approximately [ch188] of the transparency broke away from the right door and struck two propeller blades causing superficial damage.
The investigation was also advised by an owner in the UK that on two occasions he had realised once airborne that the forward spigot was not locked in the locating block.
Но это расследование полная х-ня
Вот истина -
The throttle remained at the takeoff power setting for most of the flight – это банальный СИЛОВОЙ КУВЫРОК аппарата
у М24 центр тяжести очень низко (посадка+компоновка бака), вектор винта – очень высоко (из за прямой балки винт ниже опустить нельзя, мотор высоко сидит), оффсет большой со всеми вытикающими
еще ко всему - аеродинамика кабины - на большой скорости, нос потоком "жмет" вниз
аппарат ОПАСЕН - предрасположен к силовому кувырку – по этому будьте предельно осторожны !
аппрат очень красивый, качественно сделанный, но опасный