Denis
Я люблю самолеты!
- Откуда
- Украина, Донецк
Карату ни для каких "тяжелых авиаконверсий" не заточен.Он может хорошо летать на нормальном авиационном двигателе, такм как Континентал. В примере, приведенном на ссылке выше показаны хорошие результаты с мотором Континентал С-90, который практически то же самое, что О-200. Позозрителен весьма малый вес пустого самолета - 580 фунтов. во что сложно поверить сэтим мотором. Я бы поверил скорее в 650.
A J6-A Karatoo built in South Africa;
"good glide ratio - smooth handling with perfect reaction - more rudder useage than ailerons - a real dream come true".
Engine - 90 hp Continental with a 2 blade wooden prop.
Take off roll - 500 metres, landing roll - 300 metres (airfield elevation 5,600 feet).
Gross weight - 1120 pounds, empty weight 580 pounds.
Top speed - 110 kts, Cruise - 80 kts, Stall - 40 kts.
Rate of climb - 500 feet / minute.
Fuel capacity - 52 ltres.
Однако, если посмотрим на это:
http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_PA-11
Karatoo отдыхает навсегда.
A J6-A Karatoo built in South Africa;
"good glide ratio - smooth handling with perfect reaction - more rudder useage than ailerons - a real dream come true".
Engine - 90 hp Continental with a 2 blade wooden prop.
Take off roll - 500 metres, landing roll - 300 metres (airfield elevation 5,600 feet).
Gross weight - 1120 pounds, empty weight 580 pounds.
Top speed - 110 kts, Cruise - 80 kts, Stall - 40 kts.
Rate of climb - 500 feet / minute.
Fuel capacity - 52 ltres.
Однако, если посмотрим на это:
http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_PA-11
Karatoo отдыхает навсегда.