- Откуда
- Ростовская область
Hugh Lorimer :
The landing speed of my Iolaire was way below that of a fixed canard such as the Rutan designs. This was due to the fact that I had an "all flying" canard hinged on the 25% chord line, this enabled to land slowly with a good flare. So in U.K. an emergency landing in a farmers field would be possible. I loaded the canard to 1,5 times that of the mainplane. The section was NACA 0012 which is more user friendly and benign than the tense Glasgow University designed section used on some Rutans?
Вольный перевод:
Посадочная скорость моего орла ниже чем у Рутановских уток. Это было связано с тем, что у меня переднее крыло закреплено на подвижной оси в 25% хорды (ЦПГО), что позволяло плавно приземлиться с выравниванием. Таким образом, в Великобритании можно плюхаться в случае аварии прямо на фермерские поля. Я загрузил переднее оперение в 1,5 раза больше, чем крыло. Профиль NACA 0012 оказался более благоприятным чем тот что разработали для некоторых Рутанов в университете Глазго?
The landing speed of my Iolaire was way below that of a fixed canard such as the Rutan designs. This was due to the fact that I had an "all flying" canard hinged on the 25% chord line, this enabled to land slowly with a good flare. So in U.K. an emergency landing in a farmers field would be possible. I loaded the canard to 1,5 times that of the mainplane. The section was NACA 0012 which is more user friendly and benign than the tense Glasgow University designed section used on some Rutans?
Вольный перевод:
Посадочная скорость моего орла ниже чем у Рутановских уток. Это было связано с тем, что у меня переднее крыло закреплено на подвижной оси в 25% хорды (ЦПГО), что позволяло плавно приземлиться с выравниванием. Таким образом, в Великобритании можно плюхаться в случае аварии прямо на фермерские поля. Я загрузил переднее оперение в 1,5 раза больше, чем крыло. Профиль NACA 0012 оказался более благоприятным чем тот что разработали для некоторых Рутанов в университете Глазго?