Помощь "Русскому КИТу" и проекту С.С.С.Р.

А у нас было и остается18 АВГУСТА ..... и отмечать мы собираемся ИМЕННО В ЭТОТ ДЕНЬ ...
День воздушного флота СССР это не конкретное число, а третье воскресенье августа. Всех с наступающим днем ВФ!
 
Такой ,какой этот флот сейчас,другого праздника и не заслужил,это правильно,а вот конкретный Воздушный Флот имел и конкретный день праздника - 18 августа   День Авиации . Ура товарищи !
 
Такой ,какой этот флот сейчас,другого праздника и не заслужил,это правильно,а вот конкретный Воздушный Флот имел и конкретный день праздника - 18 августа   День Авиации .
Ура товарищи !

...@ казак...не сгущай краски... 😉

...посмотри лучше как @КОРШУН свой эроплан собирает, упивается и ждёт апплодисментов! 🙂
600494753.gif


http://www.reaa.ru/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1309257780/0#0
 
...сделавшие свой выбор и отдавшие свое предпочтение СН650 "РУССКИЙ КИТ" - проект С.С.С.Р.(Собери Самолёт Своими Руками)...


[edit]@ Lexa_NIK - Сборка СН-650 "ЗОДИАК" из "РУССКОГО КИТа" №1

356568.jpg
[/edit]

[edit]@ Коршун - Сборка СН-650 "ЗОДИАК" из "РУССКОГО КИТа" №2

2_352.jpg
[/edit]

[edit]@ Alex Fan - Сборка СН-650 "ЗОДИАК" из "РУССКОГО КИТа" №3

P1020769.JPG
[/edit]
 
[highlight]...к сведению неугомонных, из истории.[/highlight]

[edit]AWARDS AND ACCOMPLISHMENTS

Zenair[sup]TM[/sup] designs have been recognized on numerous occasions for their contributions to the industry, including:

1974            ‘Best New Design’ (EAAC) for the prototype Zenith CH 200
1975            Winner of the Pazmany efficiency contest (two seat category)
1975            NASAD (National Assoc. of Sport Aircraft Designers) Seal of Quality (Drawings)
1976            ‘The Eight Day Wonder’ A Zenith was constructed and flown in just eight days during the 1976 EAA Oshkosh convention. EAA president Paul Poberezny presents Zenair with certificate for "service and dedication."
1978            FAI World Record: A Tri-Z CH 300, piloted by Red Morris, was flown non-stop from the Pacific Ocean to the Atlantic Ocean (2,800 miles in 22.75 hours).
1978            The Dr. A. Raspet Memorial Award was presented to Chris Heintz "for outstanding contribution to the advancement of the design of light aircraft" by then EAA president Paul Poberezny.
1979            NASAD Seal of Quality awarded to all Zenair kits.
1981            University of Wisconsin Certificate of Appreciation for contribution in its Project School-Flight program.
1984            ‘Best New Design’ (EAA Sun’n Fun) for the ZIPPER ultralight.
1984            ‘Best New Design’ (EAAC) for the prototype ZODIAC CH 600.
1985            NASAD Seal of Quality awarded to ZODIAC drawings and kits.
1986            A ZODIAC CH 601 was completely assembled from a kit in only ten days at the World EXPO’86 in Vancouver.
1987            A STOL CH 701 kit was completely assembled and flown in just seven days at the EAA Sun’n Fun fly-in by volunteers, supervised by Zenair staff. This feat was repeated at the 1990 and 1991 EAA Sun’n Fun fly-ins, and honored ‘Best Workshop’ by Sport Pilot magazine.
1991            EAA Sun’n Fun Convention presented Zenair and Chris Heintz with award for "dedication and generous support" of light aviation.
1992            Zenith Aircraft Company begins manufacturing Zenair kits under license in Mexico, Missouri, centrally located in the US.
1993            ‘The Seven Day Challenge’ A Super ZODIAC CH 601 HDS was completely assembled and flown in seven days at the Sun’n Fun fly-in convention by volunteers, supervised by company staff.
1994            Heintz’ newest design, the ZENITH CH 2000, receives FAA and Transport Canada type-certification. Not a kit aircraft, the new design is marketed only factory-assembled as an affordable all-purpose two-seater and trainer.
1995            Federation A[ch233]ronautique Internationale (FAI) awards Zenair the prestigious 1995 Honorary Group Diploma for "greatly contributing to the progress of aviation."
1996            Zenith Aircraft Company introduces the GEMINI CH 620 twin-engine concept kit aircraft, the first "personal twin-engine" kit design in the industry.
1997            "Certificate of Appreciation" presented to Zenith Aircraft Co. for their "distinguished servicing and appreciation for their contributions in developing, promoting and advancing Private and Sport Aviation." Presented by EAA, Chapter 229.
1998            Introduction of the new 4-seat STOL CH 801 and the new ZODIAC CH 601 XL.  US Aviator magazine awards the ZODIAC XL its "Best Aircraft of Show" award following the introduction of the new design at EAA AirVenture (Oshkosh).
1998            Zenith Aircraft Company doubles the size of its kit production facilities at its Mexico, Missouri factory.
1998            Zenith Aircraft Company is awarded the "1998 Excellence in Tourism Award" by the Mexico Area Chamber of Commerce for its "outstanding contributions to further Mexico tourism."
1999            Zenair Ltd. celebrates its 25th anniversary as a kit aircraft manufacturer: A quarter century of excellence and leadership in the kit aircraft industry.
1999            Zenith Aircraft Company is presented with a silver anniversary plaque "in appreciation of 25 years support" to the EAA Sun'n Fun fly-in convention.
1999            Zenith Aircraft Company is named the winner of the first-ever Missouri Industry of the Year Award (small business), presented by Associated Industries of Missouri, the Missouri Department of Economic Development, and the Missouri Department of Elementary and Secondary Education.
1999            Designer Chris Heintz inducted to EAA Hall of Fame.
2001            Designer Chris Heintz awarded "Outstanding Individual" by LAMA / Kitplanes magazine.
2001            For the third consecutive year, Zenith Aircraft Company is named to the Deloitte & Touche "FAST 50" program.
2002            Chris Heintz is the recipient of the Recreational Aircraft Assoc. of Canada (RAAC) "Aircraft Designer's Award."
2003            
Chris Heintz recognized for his "diligent and sustained effort that provided a direct contribution to the technical integrity of the standards." ASTM Sport Pilot / LSA Committee.

2004            Zenith Aircraft Co. awarded the Mexico Area Chamber of Commerce's 2003 G. Andy Runge Ambassador Award "in appreciation for bringing great statewide and national recognition to Mexico, Missouri."
2008            Zenith Aircraft Co. introduces the new STOL CH 750 light sport utility kit airplane design.
2009            Zenith Aircraft Company is honored with the 25th annual Commerce and Industry Award from the Mexico Area Chamber of Commerce and the City of Mexico, in recognition "for outstanding contributions to the economic growth of Mexico and for dedicated community service."
2010            PilotMag, the magazine and online guide for adventure flying, chooses Zenith Aircraft Company as the "Best Overall Kit Aircraft Manufacturer Pick for 2010" (PilotMag's Best Picks for 2010, Nov./Dec.2009 issue)[/edit]


 
И кто здесь неугомонный?
...на воре и шапка ГОРИТ!!! ;D


Странно как-то это, гордится достижениями Zenair как своими собственными...
...извращённое восприятие ситуЁвины(по себе не суди!)

...и не гордость во все, а в защиту личного выбора, а то отговорщиков целое "море" и две лужи!
...то аэродинамика не та, а то и вовсе это не самолёты... 😉
 
И кто здесь неугомонный?
...на воре и шапка ГОРИТ!!! ;D
Ну как-то другого и не ожидал  ;D Кстати мой первый пост в данную ветку, а этот будет последним 😛
Странно как-то это, гордится достижениями Zenair как своими собственными...
...извращённое восприятие ситуЁвины(по себе не суди!)

...и не гордость во все, а в защиту личного выбора, а то отговорщиков целое "море" и две лужи!
...то аэродинамика не та, а то и вовсе это не самолёты... 😉
В общем эти самолеты всем давно известны и не нуждаются в адвокатах  :IMHO И копируют их тоже очень давно, не вы первые не вы последние. Правда стоит признать с таким пафосом вы первые  ;D
 
И копируют их тоже очень давно, не вы первые не вы последние.
 
    Мне кажется ВЫ неправы ... уважаемый  АЛЕКС ... дело не в том что ребята взяли за основу прототип
    650 ... а в том что эти кит. наборы (полуфабрикаты ) потом предстоит собрать в законченный самолет
    и когда человек перетрогает своими руками каждую заклепку ... каждый кусок дюрали ... и в итоге родится его изделие ... его творение ... поверь он даже не вспомнит что его придумал ХЕЙНЦ или кто-то еще
   
    И ребята помогают приблизить эту мечту ... потому что поиск кондиционных материалов занимает 70% всего времени постройки
    Так-что давайте не будем хаить хорошее дело ... это-же в РОССИИ ...на месте... без всяких таможен и прочих баръеров ....  при непосредственной поддержке производителя ... ну что в этом плохого ???????? 
 
В общем эти самолеты всем давно известны и не нуждаются в адвокатах 
...ну вот опять видится не существующая угроза...выискивание каких-то адвокатов!!!


Правда стоит признать с таким пафосом вы первые
...иначе не получается, Я по жизни страстный, возбуждённый и воодушевлённый!
[edit]Пафос (греч. [ch960][ch940][ch952][ch959][ch962] — страдание, страсть, возбуждение, воодушевление) — риторическая категория, соответствующая стилю, манере или способу выражения чувств, ...[/edit]
...ещё одно значение.


Кстати мой первый пост в данную ветку, а этот будет последним
...а это правильно!
...тем более если не чего предложить чего стоящего...
...КИТа без растаможки... ;D ...и из Российских материалов...

...вникни в название ветки: [highlight]Помощь "Русскому КИТу" и проекту С.С.С.Р.[/highlight]
 
[highlight]...и ещё два КИТа будут собраны в России, в Борисоглебске и Хабаровске.[/highlight]

...детали КИТа, упаковываются и готовятся к отправке!






 
Назад
Вверх