Полеты на RV

Свяжитесь с форумчанином Байкал они лыжи вам сделают. Я вёл переговоры несколько лет назад но логистика была невыгодной.
 
Слетал в соседний штат за провизией. Заодно и коллегу проведал.

Flaming Gorge - 1.jpeg


Evanston - 1.jpeg


Evanston - 1 (1).jpeg


Evanston - 1 (2).jpeg


По дороге домой хорошо прогрел двигатель...

back home - 1.jpeg


... и сдернул еще один цилиндр. Надо поменять поршень и кольца.

Cylinder 4 removal - 1.jpeg


Cylinder 4 removal - 1 (1).jpeg


Cylinder 4 removal - 1 (3).jpeg


Cylinder 4 removal - 1 (2).jpeg
 
Я смотрю, процесс пошел. 🙁 Сколько у тебя уже налет на нем?

Под шесть тыщ. Надо срочно менять пока совсем не рассыпался 😟

... а между тем Джон летит на своем мышином моторе домой. С новым автопилотом!

Джон в пути - 1.jpeg


Джон в пути - 2.jpeg


Джон в пути - 3.jpeg
 
The avionics shop called to say the airplane was finished, so last Sunday I flew back to Minneapolis so as to get an early start on Monday morning. A quick 2 hours 40 minutes enroute with a good tailwind. Departing Phoenix, we flew right by our village of Fountain Hills.

fountain hills.jpeg
 
My Trutrak servos were removed and a pair of Dynon servos were installed. Both elevator and aileron wire runs were compatable and reused on new servos. Мои сервоприводы Trutrak были удалены, и была установлена пара сервоприводов Dynon. Как рули высоты, так и провода элеронов были совместимы и повторно использовались на новых сервоприводах.

servo.jpg
 
Последнее редактирование:
My Garmin 327 transponder was removed and replaced with a remote mounted Mode S Dynon transponder, which permits ADSB out on 1090 mhz. This made room for the autopilot control panels. Мой приемоответчик Garmin 327 был удален и заменен приемоответчиком Dynon в режиме удаленного подключения, который позволяет использовать ADSB на частоте 1090 МГц. Это освободило место для панелей управления автопилотом.

txp.jpg
 
Последнее редактирование:
A Dynon dual band traffic and weather receiver was installed. It receives 978 mhz traffic and weather, as well as 1090 mhz traffic. This will allow me to fly into Canada and Europe.
Был установлен двухдиапазонный приемник трафика и погоды Dynon. Он принимает трафик 978 МГц и погоду, а также трафик 1090 МГц. Это позволит мне летать в Канаду и Европу.

SV-ADSB-472Dual-01.png
 
John your new autopilot installation looks awesome. By the way here in Canada there are still no ADSB out requirements but it is coming and your 1090 will definitely work here. 978 are out of luck.
What are your plans for old truetrak servos, I am designing some autopilot here and may be interested in these.
 
Vlad informed me yesterday that the cable for his television still runs through the open front door, 2 months after we installed it. I am beginning to think Vlad is Bosnian. Влад сообщил мне вчера, что кабель для его телевизора все еще проходит через открытую входную дверь, через 2 месяца после того, как мы его установили. Я начинаю думать, что Влад босниец.

TV (1).jpeg


door2 (1).jpeg
 
John your new autopilot installation looks awesome. By the way here in Canada there are still no ADSB out requirements but it is coming and your 1090 will definitely work here. 978 are out of luck.
What are your plans for old truetrak servos, I am designing some autopilot here and may be interested in these.
Sorry Vixray, I gave all my old equipment to Comrade Vlad.
 
Я начинаю думать, что Влад босниец.
Он не босниец. Он холостяк. 🤨
He is not Bosnian. He is a bachelor.
Как известно - женатые мужики моют посуду после еды, а холостяки перед едой.😀
As you know, married men wash dishes after meals, and bachelors before meals.
 
Назад
Вверх