Дизельная тема...варианты?

А  про  мотор  Austro Engine AE300 - что  можно  в  двух  словах  сказать ?

http://www.aero-news.net/index.cfm?do=main.textpost&id=06f515e3-63b1-4055-a669-6c8890cbb8ef
 

Вложения

  • AE-300.jpg
    AE-300.jpg
    57,9 КБ · Просмотры: 90
http://www.smartplugs.com/aircraft/mooney.htm

http://www.smartplugs.com/aircraft/airboat.htm

http://www.smartplugs.com/news/aeronews0900.htm

вроде как такие свечи позволяют использовать Jet-A , то бишь авиакеросин, в самых обычных бензиновых движках.

Это кроме всего прочего.

http://www.smartplugs.com/news/aviationweek0799.htm

Initial tests of a catalytic ignition (CI) system on a reconditioned Continental 0-200 general aviation engine have demonstrated the system's ability to improve engine performance while operating on multiple fuels including 100LL avgas, 87-octane unleaded automotive fuel and Jet A, without using magnetos. Called Smartplug, the technology replaces spark plugs with a similar-size device that consists of a heated catalyst mounted in a small precombustion chamber. The fixed position of the catalyst determines engine ignition timing at all rpm, according to Bill Burnett, president of Sandpoint, Idaho-based AquaLytic Technologies Inc., which is commercializing the technology. Although a small electrical heater is used to bring the catalyst to operating temperature for engine start and warm-up, no electrical power is required to sustain ignition during normal operations on unleaded fuels. Flame jets, created when atomized fuel reaches the catalyst, smoothly and thoroughly ignite combustion in the engine cylinders. Smartplug benefits include improved engine performance, lower emissions, reduced noise and vibration, and the ability to maintain engine power during electric system failure or when fuels are inadvertently mixed, Burnett said. The engine's sparkplugs, timing and high-voltage systems are eliminated. CI technology was developed by San Diego-based Automotive Resources.

насколько я понимаю, катализатор там нужен только для того, чтобы после разогрева не пользоваться электричеством для поджига - катализатор разогревается и не остывает.

но изобретатель столкнулся с малым ресурсом собственно катализатора. трескается и осыпается.

думаю, если смириться с постоянным электроподогревом "носика" свечи то толк будет.

кто б сделал.
 
собственно, вот и вариант с калилкой бош и без катализатора.

https://dspace.ist.utl.pt/bitstream/2295/218734/1/dissertacao.pdf
 

Вложения

  • Stranicy_iz_dissertacao.jpg
    Stranicy_iz_dissertacao.jpg
    85 КБ · Просмотры: 104
  • Stranicy_iz_dissertacao-2.jpg
    Stranicy_iz_dissertacao-2.jpg
    84,7 КБ · Просмотры: 98
  • Stranicy_iz_dissertacao-3.jpg
    Stranicy_iz_dissertacao-3.jpg
    52,5 КБ · Просмотры: 88
Назад
Вверх