Автор фасетмобиля использовал в качестве прототипа http://en.wikipedia.org/wiki/Dyke_Delta
Это вполне успешный самолёт с несущим фюзеляжем в отличие от этой пародии
More than 400 Dyke Delta plans have been sold and there are about 45 flying today with another 15 or so still in active (or semi-active) construction.
The Dyke Delta JD-2 is among the most successful delta-wing civilian aircraft ever designed, flying for the first time on July 18, 1966, with the prototype flying over 2,000 flight hours in 40 years. The Dyke Delta was named the EAA Outstanding Design (1963) and the designer, JohnDyke, has received many awards for his design and contributions to the homebuilt aircraft movement. The crowning achievement was his induction to the EAA Homebuilder's Hall of Fame in 2008. His other awards include EAA Outstanding Leadership in Sport Aviation and Aviation Education (1964), The Charles Taylor Award for 52 years in aircraft maintenance (48 years as a licensed A&P) and the Wright Brothers Memorial Award to name a few. John is still very active in aviation and continues to support his airplane design.
The prototype FMX-4 Facetmobile crashed on October 13, 1995, after an in-flight engine failure. The aircraft landed at low speed into a barbed wire fence which caused extensive skin, engine, and some structural damage, though there was no injury to the pilot (Barnaby Wainfan). As of 2006, the aircraft has been partially repaired but not flown again.
Today the Facetmobile, or what remains of it, resides under a dusty black tarp in a hangar in Compton, California. After it gets new landing gear and a new covering of fabric, it will be ready to fly again—if Wainfan ever gets around to it. ...
The real question is whether Wainfan will ever find the time or money necessary to turn it into a viable business proposition. “If you have the resources to help,” his Web site appeals, “please contact us.”
Автоперевод - чтоб не париться
Больше чем 400 планов были проданы и есть приблизительно 45 летающих сегодня с еще приблизительно 15 все еще в активном (или полуактивные) строительство.
Dyke Delta JD-2 среди самой успешной гражданской авиации треугольного крыла, когда-либо разрабатываемой, летя впервые 18 июля 1966, с опытным образцом, пролетающим более 2 000 часов за 40 лет. Дельту назвали Выдающимся Дизайном (1963) EAA, и проектировщик, получил много премий за свой дизайн и вклады в сделанный в домашних условиях авиаперелет. Завершающее достижение было его индукцией в Зал славы EAA в 2008. Его другие премии включают Выдающееся Лидерство EAA в Спортивное Образование Авиации и Авиации (1964), Чарльз Тэйлор Оард в течение 52 лет в техническом обслуживании самолетов (48 лет как имеющий лицензию A&P) и Премия Мемориала Братьев Райт, чтобы назвать некоторых. Джон все еще очень активен в авиации и продолжает поддерживать свой дизайн самолета.
Опытный образец FMX-4 Facetmobile потерпел крах 13 октября 1995 после отказа двигателя в полете. Самолет приземлился на низкой скорости в забор из колючей проволоки, который вызвал обширную кожу, двигатель, и некоторое структурное повреждение, хотя не было никакой раны пилоту (Барнаби Уэйнфэн). С 2006 самолет был частично отремонтирован, но не управлялся снова.
Сегодня Facetmobile, или что остается от этого, проживает под пыльным черным непромокаемым брезентом в ангаре в Комптоне, Калифорния. После того, как это получит новое посадочное устройство и новое покрытие ткани, это будет готово полететь снова — если Wainfan когда-либо найдет время для этого....
Реальный вопрос состоит в том, будет ли Wainfan когда-либо считать время или деньги необходимыми, чтобы превратить это в жизнеспособное...
В отличие от Dyke Delta JD-2 на фасете очень опасна остановка двигателя
... dynamic stall in ground effect. After the thrust disappears the nose comes up and the wing takes weight off of the main gear then all of the nose down moment disappears completely. Very surprising and difficult to deal with in a short coupled aircraft. Good observation concerning the possible reversal of the moment due to thrust.
Чертежи дельты из пенопласта
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1398420&page=4 и других страницах
Профили aerofiles.com/airfoils.html
Wing Root Airfoil Wing Tip Airfoil
Dyke JD-1 Delta NACA 62-012 NACA 62-012
во второй версии изменились
Dyke JD-2 Delta NACA 63-012 NACA 66-015