Мне нравится этот гидросамолет!

Календарик на Март для настроения.
 

Вложения

  • sized_spencer_aircar_1920x1200.jpg
    sized_spencer_aircar_1920x1200.jpg
    50,2 КБ · Просмотры: 121
Кот-Баюн
Подскажите пожалуйста, где можно найти чертежи на Spencer S-12 ? В интернетах что-то глухо все по теме этого самолета. Заранее спасибо!

Плохо ищете:
http://www.republicseabee.com/
http://www.seabee.info/


1. Robert Kerans
robertkerans@earthlink.net
Kansas, Illinois, United States

SOME ACCUSED OF BUILDING THEIR OWN HOME-MADE "SEABEE" AMPHIBIAN!
 
    Patterned after the Seabee, by the designer of the Seabee, this "Spencer Air Car" is a big, comfortable, four-place amphibian of proven design. (38 are licensed and flying).

Complete set of blueprints available for $300.00.
Please contact
Mr. Robert Kerans of Spencer Aircraft
Box 327
Kansas, IL  61933
For Details of Aircar or Seminar Tel (217) 948-550


Mrs. W. Kerans
217-948-5505 or 847-882-5678
Fax: 847-882-0123
$300 + $25 shipping


2. Gary Lamb
glamb@borough.kenai.ak.us
Sterling, Alaska, United States

3. Douglas Palmer (этот самолет на календаре eaa.org, ниже ссылки с фото постройки)

HHshitmail@mindspring.com
San Francisco, California, United States
N351DP
Homepage at http://dougnlina.home.mindspring.com/Home.html
http://www.abpic.co.uk/

Percival H. Spencer had designed the Republic Seabee light amphibian aircraft in 1946. After leaving Republic, he designed the on-off two-seat Air Car. In the early 1970s he designed the improved and larger four-seat S-12-D Aircar, which retained the basic layout of the Seabee.

The Air Car is built from wood, steel and glass-fibre. It has a strut-braced high wing and the cabin and fuel-carrying floats are similar to the Seabee, but the tail unit is more angular and a retractable tricycle undercarriage is fitted.

In addition to examples constructed by Spencer, plans of the design have been sold for home construction and the first amateur-built Air Car flew in September 1974. Over 50 had flown by 2001. Examples are currently (2009) flying in the USA and Canada.

Variants

S-12-C Air Car 1941, 2-seat; 110 h.p. Franklin; span: 33'7" length: 23'3", load: 527. Wood-veneer construction on a metal frame.

S-12-D Air Car 197?, 4-seat; 260 h.p. Lycoming O-540-E4B5; span: 37'4" length: 26'0", load: 1050, range: 600.

S-12-E Air Car 197? = 4-seat; 285 h.p. Teledyne Continental Tiara 6-285-B; range: 800.

S-14 Air Car Junior
two-seater, twin booms, Lycoming O-320, one example


Specifications S-12-D (variant)

General characteristics
Crew: 1
Capacity: 3 passengers
Payload: 1,050 lbs (476 kg)
Length: 26 ft 0 in (7.92 m)
Wingspan: 37 ft 4 in (11.38 m)
Height: 9 ft 6 in (2.9 m)
Empty weight: 2,050 lbs (930 kg)
Useful load: 1,050 lbs (476 kg)
Max takeoff weight: 3,100 lbs (1,406 kg)
Powerplant: 1[ch215] Lycoming O-540-E4B5, 260 h.p. (191 kW)

Performance
Maximum speed: 147 mph (237 km/h)
Cruise speed: 135 mph (217 km/h)
Range: 700 miles (1,127 km)
Rate of climb: 800 ft/min (244 m/min)
 

Вложения

  • p3789.jpg
    p3789.jpg
    63,3 КБ · Просмотры: 138
Бааальшая птичка...

ЛТХ:   
Модификация   H-4
Размах крыла, м   97.54
Длина самолета,м   66.45
Высота самолета,м   24.08
Площадь крыла, м2   1061.88
  пустого самолета   
  максимальная взлетная   136078
Топливо, л   52996
Тип двигателя   8 ПД Pratt Whitney R4360-4A
Мощность, л.с.   8 х 3000
Максимальная скорость, км/ч   351
Крейсерская скорость, км/ч   282
Практическая дальность, км   5633
Практический потолок, м   7165
Экипаж, чел   5
Полезная нагрузка:   максимально до 59000 кг коммерческого груза
 

Вложения

  • Spruce_Goose_1.jpg
    Spruce_Goose_1.jpg
    13 КБ · Просмотры: 105
  • Spruce_Goose_3.jpg
    Spruce_Goose_3.jpg
    46,6 КБ · Просмотры: 97
  • Spruce_Goose_5.jpg
    Spruce_Goose_5.jpg
    41,7 КБ · Просмотры: 100
Подскажите пожалуйста, где можно найти чертежи на Aventura II
В интернетах что-то глухо все по теме этого самолета.
 
Однако симпатяг собрал.......уважаю.... [smiley=thumbsup.gif] [smiley=cheesy.gif]
 

Вложения

  • avatar1.gif
    avatar1.gif
    22,8 КБ · Просмотры: 127
Seawind в Остафьево: 

красава.........
Очень интересно послушать подробности о необычном Чирок и увидеть его фото другого ракурса.!
Спасибо всем водолетающим.!

присоеденяюсь хотелось  бы тоже увидеть и услышать о столь необычном  иноплонетянине...... 😀 😀 😀 😎
 
Seawind в Остафьево: 

красава.........
Очень интересно послушать подробности о необычном Чирок и увидеть его фото другого ракурса.!
Спасибо всем водолетающим.!

присоеденяюсь хотелось  бы тоже увидеть и услышать о столь необычном  иноплонетянине...... 😀 😀 😀 😎[quote


author=765F4C3A0 link=1198071166/51#51 date=1198414066]
Cпасибо всем за отличные фото,а Pkk персональное.! Кто может рассказать о лет. качествах Ч-27.?
ЛТХ Че-27 можно посмотреть по этой ссылке:
http://www.sama.ru/~chernovb/che27.shtml
Это данные самого Чернова... Мне просто запомнилось высказывание одного пилота, имевшего дело с самолетиками Чернова, на форуме Авиамастера - Че - это "честный самолетик"... 🙂, то есть Чернов свои ЛТХ не преувеличивает, и неизбежные "пенки" доводит до ума...
[/quote]

Это правда я в своё время ему помогал....... 🙂
 
Где-то под Москвой - 10 и по колено в снегу.Красивый полет!
 

Вложения

  • 0558-3.JPG
    0558-3.JPG
    22,4 КБ · Просмотры: 107
  • 1487-6.JPG
    1487-6.JPG
    35,8 КБ · Просмотры: 117
  • 06-2.JPG
    06-2.JPG
    32,2 КБ · Просмотры: 115
Назад
Вверх